Gå til hovedindhold

NemLog-in Brugeradministration

I NemLog-in Brugeradministration, Brugeradministration, kan virksomheden bestemme hvem der har adgang til løsninger på Virk der kræver rettigheder

NemLog-in Brugeradministration er et selvstændigt system, og virksomheden skal tilsluttes systemet for at benytte de muligheder det stiller til rådighed.

Brug Brugeradministration når

  • du har en NemID medarbejdersignatur
  • du skal bruge en løsning der kræver særlige rettigheder.

Hvad kan du

Afhængig af om du er alm. bruger eller administrator, kan du:

  • anmode om rettigheder  
  • tildele andre rettigheder
  • tildele administratorroller (Administrator for Organisation og Administrator for Bruger)
  • se og vedligeholde oplysninger om din virksomhed eller organisation
  • oprette fuldmagter
  • oprette brugergrupper.

Administration

Der er 2 administratorroller knyttet til NemLog-in Brugeradministration:

  • administrator for organisationen
    udpeges af en tegningsberettiget og udpeger administrator for bruger
  • administrator for brugere
    adminsitre tildeling af rettigheder

Virksomheden skal sørge for at de to roller altid er besat.

Bruger

Er du almindelig bruger på Virk, og mangler du en rettighed for at få adgang til en indberetning, kan du anmode om rettigheden i Brugeradministration når du er logget på Virk.

Åbn alle Luk alle
Print Facebook LinkedIn Twitter Mail Facebook LinkedIn Twitter Mail Hvis du deler indholdet, vil udbyderen af servicen sætte en eller flere cookies på din computer.