Gå til hovedindhold

Log på Virk med NemID

For at bruge Digital Post og betjene dig selv digitalt skal du bruge en digital signatur

Du kan anvende enten en privat NemID eller en NemID medarbejdersignatur.

Privat NemID

Hvis du har en personligt ejet virksomhed, kan du anvende din private NemID, når du indberetter på virksomhedens vegne. Det kan du også, hvis du kan tegne virksomheden alene i et IVS, ApS eller A/S. Det betyder at du alene har ret til at underskrive og indgå aftaler på virksomhedens vegne.

Har du mulighed for at bruge din private NemID, kan du gå i gang med at bruge Virk med det samme. Skal du bruge en NemID medarbejdersignatur, skal du først bestille en hos Nets.

NemId medarbejdersignatur

Det er Nets der udsteder og vedligeholder din NemId medarbejdersignatur. Og det er også hos dem du bestiller den.

Den første medarbejder i virksomheden, der bestiller en NemID medarbejdersignatur, bliver automatisk virksomhedens NemID administrator.

Der er efterfølgende mulighed for at udpege flere administratorer i virksomheden. Det er NemID administrators opgave at bestille og administrere NemID medarbejdersignatur i virksomheden. 

Åbn alle Luk alle
Print Facebook LinkedIn Twitter Mail Facebook LinkedIn Twitter Mail Hvis du deler indholdet, vil udbyderen af servicen sætte en eller flere cookies på din computer.